پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 1:03:40 PM
نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیگیری این کمیسیون برای تحقیق و تفحص در حوزه فولاد خبر داد و گفت : در جلسه دوشنبه مجلس که با حضور وزیر و اعضای تحقیق و تفحص برگزار شد که طراحان نظرات خود را درباره تحقیق و تفحص در حوزه فولاد بیان کردند.
با جدیت به دنبال طرح تحقیق و تفحص در حوزه فولاد هستیم
علی جدی در گفت‌وگو با «بیرونیت» اظهار کرد: در جلسه تحقیق و تفحص پس از تبادل نظرات و تصویب توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس مقرر شد تاطرح تحقیق و تفحص برای رای گیری به صحنه علنی مجلس ارسال شود.
 او افزود: اگر در صحن علنی مجلس طرح تحقیق و تفحص از حوزه فولاد رای بیاورد این موضوع پیگیری خواهد شد.
 نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره جزئیات این طرح گفت: هر آنچه که در این مدت در حوزه فولاد اتفاق افتاده است از نرخ فولاد گرفته تا واسطه گری ها و سودجویی برخی از مدیران از جمله مواردی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته است همان طور که می دانید در تابستان سال جاری فولاد تا ۱۵ درصد بالاتر از قیمت جهانی به فروش رسید.
این نماینده مجلس با بیان این که دغدغه وزیر صمت رسیدگی به وضعیت تولید و عرضه فولاد در کشور است تصریح کرد: از آن جایی که تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه فولاد از مردم پول بیشتری گرفته شده است بنابراین دکتر رزم حسینی وزیر صمت خواستار رسیدگی به وضعیت این صنعت است.
 جدی در ادامه با اشاره به طرح جامع فولاد هم گفت: یکی از موضوعاتی که در طرح جامع فولاد مورد نظر قرار گرفته است رانت و اطلاعاتی است که در گلوگاه صنعت فولاد قرار دارد و تنها در اختیار عده ای است که بازار را به نفع خودشان  اداره می کنند بنابراین ما دنبال آن هستیم تا با رسیدگی به وضعیت بازار الزاما فولاد در بورس کالا عرضه شود تا محله رانت و سوء استفاده ها از بین برود با عرضه فولاد در بورس کالا دنبال شفاف سازی هستیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین