جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 12:16:33 PM
عصر امروز صورت می گیرد:

نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، تجهیزات و ماشین آلات معدنی هرمزگان عصر امروز به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی هرمزگان آغاز به کار می کند.
آغاز به کار نمایشگاه معدن و صنایع معدنی بندرعباس/ اکران آخرین دستاوردهای معدنی در سواحل خلیج فارس

به گزارش معدن نامه، این رویداد بزرگ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی هرمزگان و با حضور شرکت های بزرگ مرتبط با این بخش بر پا م یشود و مجالی است تا پتانسیل های استانی و کشوری این عرصه به نمایش گذاشته شود.

بر اساس این گزارش با توجه به استقرار صنایع بزرگ معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس، استان هرمزگان به قطب نمایشگاه های معدنی کشور تبدیل خواهد شد.

این گزارش حاکی از آن است که ذخایر قطعی معادن استان در حال حاضر یک میلیارد و 400 میلیون تن شامل انواع مواد معدنی از جمله پتاس سنگی، سنگ آهک، لاشه، نمک، تراورتن، گچ، مس، فلدسپات، مارن، مخلوط کوهی، سنگ چینی، خاک، سنگ آهن، سیلیس، کرومیت و منگنز است.

بر اساس این گزارش کشف مواد معدنی و همچنین فرآوری و صادرات آن به خارج از کشور به دلیل دسترسی این استان به انواع راههای چهارگانه بین المللی بسیار ظرفیت بزرگی را به وجود آورده است.

آنگونه که مجله تجارت جنوب گزارش داده، وجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی 12 میلیون تنی مجهز به نوار نقاله و امکان تخلیه و بارگیری به طول 32 کیلومتر، صادرات و واردات را تسهیل کرده است.

به گزارش معدن نامه، هرمزگان به زودی قلب تپنده فولاد کشور خواهد شد و ما با برگزاری این نمایشگاه به تحکیم زنجیره ی استخراج تا صادرات انواع مواد معدنی کمک خواهیم کرد.

این نمایشگاه زمینه سرمای هگذاری در هرمزگان را به وجود می آورد و می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله اشتغال را مرتفع کند. نمونه این نمایشگاه تا به حال در هرمزگان برگزار نشده است و صنایع استانی با حضور در این نمایشگاه شرایط حرفه ای را بیشتر درک خواهند کرد و به پیشرفت استان کمک شایانی خواهد شد.

این نمایشگاه که از امروز سه شنبه، 12 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی هرمزگان آغاز به کار می کند تا جمعه 15 بهمن ادامه خواهد داشت و زمان بازدید از آن ساعت 17 تا 22 در نظر گرفته شده است. با توجه به حضور معدن نامه در این نمایشگاه، اخبار آن به صورت لحظه ای در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین