دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 5:09:02 AM
مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس وخوزستان مطرح کرد:

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس وخوزستان با اشاره به کاهش 5 درصدی سهمیه تحویلی سیمان، مطرح کرد: واحدهای سیمانی کشور طبق بخشنامه اداره گاز با 45 روز قطعی گاز مواجه هستند.
قطعی 45 روزه گاز واحدهای  سیمانی/ کاهش 5 درصدی سهمیه تحویلی سیمان
مرتضی لطفی در گفت و گو با معدن نامه اظهار کرد: با توجه به سرما و فصل زمستان وضعیت تولید سیمان در واحدهای تولیدی نسبت به 6 ماهه اول سال تغییر و روند کاهشی داشته اما این موضوع تازه ای نیست و هر ساله تجربه کرده ایم. بنا بر همین انجمن صنفی سهمیه تحویلی سیمان را 5 درصد کاهش داده است. 
رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) افزود: گاز بسیاری از واحدهای سیمانی در حال حاضر به دلیل مصرف خانگی قطع شده و اکثر کارخانه‌های سیمان با مشکل تامین گاز روبه‌رو هستند به طوری که گاز برخی کارخانه‌ها قطع شده و برخی کارخانه‌ها نیز با مشکل افت فشار گاز روبه‌رو شده‌اند. طبق بخشنامه اداره گاز تا 15 بهمن این وضعیت ادامه دارد و همین مسائل از عوامل کاهنده حجم تولید و عرضه در بازار محسوب می شود. 
لطفی تصریح کرد: امیدواریم بازار سیمان از این وضعیت خارج و با رونق مواجه شود و از سویی هرچه زودتر  تقاضا رشد یابد چرا که با فرا رسیدن ایام  نوروز و تعطیلات مجددا تولید متوقف و بازار به خواب می رود. 
او در خصوص وضعیت بازار سیمان در سال آینده نیز گفت: مصرف سیمان وابستگی بسیاری به رشد اقتصادی دارد از این رو وضعیت 9 ماهه تولید امسال نشان داد که اگر رشد اقتصادی با همین روند جلو برود، پروژه های عمرانی کشور جان می گیرند  و تقاضا برای سیمان افزایش خواهد یافت. از طرفی امیدواریم مسائل منطقه ای در راستای افزایش صادرات بهبود پیدا کنند زیرا حجم تقاضای فعلی راضی کننده نیست و انتظار می رود جریان صادرات سیمان تقویت شود تا بازار مصرف ظرفیت 80 میلیون تنی تولید داخلی کشور توسعه یابد. 


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین