دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 5:31:40 AM
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی مطرح کرد:

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل مطرح کرد: متال بولتن در همایش‌ها بهتر است به دنبال بررسی کسب تجربه ها  و اندیشه‌ها و نظریه‌هاو حتی بازار های جدید باشد.
پیشنهاد سندیکای لوله و پروفیل به متال بولتن
امیر حیسن کاوه در خصوص اهمیت برگزاری کنفرانس های بین المللی از جمله کنفرانس متال بولتن گفت : ظرفیت تولید لوله و پروفیل فولادی در ایران یک ظرفیت چشمگیر و بیش از نیاز منطقه است. یعنی بیش از 18 میلیون تن که 4 میلیون تن آن مربوط به لوله های قطور فولادی است. علت ایجاد این ظرفیت در صنایع پائین دستی این است که قرار بود تا سال 1404 (2025) 55 میلیون تن ظرفت تولید فولاد کشور باشد و بیش از نصف این 55 میلیون تن اختصاص به تولید ورق های فولادی  دارد که باید در صنایع تکمیلی لوله و پروفیل تبدیل به کالای با ارزش افزوده بیشتر شود.
 دبیر سندیکا بیان کرد:  سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور یک تشکل اقتصادی و تخصصی  45 ساله است که صدها  کارخانه لوله و پروفیل فولادی کوچک و بزرگ سراسر کشور  و 40هزار شاغل عضو آن هستند. الان ایران می تواند به همه کشورهای همسایه و حتی منطقه لوله و پروفیل صادر کند. از این رو آشنایی این صنعت با اخرین دستاوردهای علمی و بازرگانی این حوزه صنعت و هم چنین آشنایی کشورهای منطقه با این توانمندی بسیار حائز اهمیت است. 
در همین راستا سال گذشته با مشارکت در کنفرانس متال بولتن در جهت این اهداف گام برداشتیم و امسال نیز مدیران متال بولتن از سندیکا درخواست دارند که با حمایت ما این کنفرانس بر گزار شود.
در حال حاضر منطقه خلیج فارس برای 5 سال آینده به 20 هزار کیلومتر لوله های فولادی قطور خطوط انتقال نیاز دارد و حداقل نیاز به 10 میلیون تن لوله و پروفیل ساختمانی دارد، ورق و لوله و پروفیل فولادی استخوان بندی صنایع است و در بیش از 600 گروه کالائی کاربرد دارد.
 کاوه که عضو کمسیون صنعت اتاق ایران نیز است تاکید کرد: حضور مهندسین و مدیران صنایع ما  ما و دیگر کشورها در همایش‌های بین‌المللی بهترین فرصت برای بهره‌گیری از اندیشه‌ها و افکار صاحبنظران و متخصصان  کشورهای مختلف جهان است.
وی در خصوص سطح برگزاری همایش های متال بولتن در ایران گفت: متال بولتن تا کنون در ایران کنفرانس های بسیار خوب برگزار نکرده است  و به جز کنفرانس کیش در کنفرانس آهن و فولاد اصفهان یا لوله فولادی تهران با اهداف پیش بینی شده فاصله زیادی دارد امسال به مسولان این کنفرانس گفتیم باید اقدامات مهمی را جهت پر بار تر شدن کنفرانس انجام دهند تا رضایت شرکت کنندگان را بدنبال داشته باشد آنها هم قول ارتقا سطح کنفرانس را داده اند. 
کاوه افزود: ما انتظار داریم در همایش‌های بین‌المللی بیشتر ازدانش عملیاتی روز  که در آن دستاوردهای نو و مبتنی بر بهره وری بیشتر باشد  ارایه شود  و سخنرانان  نیز برای اینکه به این هدف برسیم باید روی متون خود کار دقیق کرده باشند. ما  در این همایش‌ها دنبال  کسب تجربه ها  و اندیشه‌ها و نظریه‌هاو حتی بازار های جدید هستیم و تبلیغات صرف دردی را دوا نخواهد کرد.


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین