جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 10:39:25 AM
رئیس خانه معدن ایران تشریح کرد:

رئیس خانه معدن ایران با تشریح دستاوردهای دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، مطرح کرد: توانستیم در این نمایشگاه تخصصی در زمینه دانش فرآوری مذاکره کنیم و در خصوص اینکه چگونه مصرف آب، برق و انرژی را در طرح‌های معدنی کاهش دهیم و از دانش نانو استفاده کنیم، تبادل اطلاعات داشته باشیم.
دستاورد بزرگترین رویداد معدنی ایران/ تکنولوژی هلند و فنلاند در راه معادن ایران

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: انجمن‌های هلندی که در نمایشگاه شرکت داشتند مشتاق بودند که ما دانشجویان مهندسی معدن‌مان را برای آموزش‌های لازم در خصوص محصولات معدنی به هلند بفرستیم و از این طریق دانشجویان این محصولات را به ایران معرفی کنند و همین طور بالعکس دانشجویان هلندی با مواد معدنی ما در معادن آشنا شوند. مقدمات تفاهم‌نامه در این زمینه فراهم شده و امیدواریم نتیجه مثبتی این مذاکره داشته باشد.

او افزود: گروهی دیگری که از فنلاند به نمایشگاه آمده بودند خواستار همکاری در زمینه خدمات زیربنایی در معادن شده‌اند حتی عمده آنها دفاتر خود را ایران ثبت کرده‌اند و تنها سوال‌شان این است که چگونه وارد همکاری با ایران شوند. در واقع فنلاندی‌ها هدف‌شان این است که دانشجویان جوان‌مان با هماهنگی آنها و با نظارت خانه معدن به فنلاند بروند و پس از آشنایی با معدنکاری در فنلاند به ایران برگردند و نیروی انسانی پروژه‌های آنها در کشورمان باشند. چرا که معادن ایران در سال‌های آتی نیاز به تکنولوژی‌های جدید دارند و باید برای توسعه معادن و جلوگیری از ریزش‌ها این دانش‌ها به ایران منتقل شوند.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه شرکت‌های معدنی خارجی استقبال بسیاری از همکاری با ایران کردند، تصریح کرد: توانستیم در این فضای نمایشگاه در زمینه‌ دانش فرآوری مذاکره کنیم و در خصوص اینکه چگونه مصرف آب، برق و انرژی را در طرح‌های معدنی کاهش دهیم و از دانش نانو استفاده کنیم، تبادل اطلاعات داشته باشیم. ضمن اینکه اطلاعات جدیدی در خصوص عرضه و تقاضای مواد معدنی شرکت‌های خارجی به معدنکاران ایرانی منتقل شد و قرار شده مدیران شرکت‌های خارجی  در خانه معدن ایران عضو شوند و در این زمینه استقبال گسترده‌ای وجود دارد.

بهرامن افزود: نتیجه مثبت همکاری خانه معدن ایران با سازمان نظام مهندسی تجمیع نمایشگاه معدن و کنگره است که این برگزاری همزمان توانست تمامی شرکت‌کنندگان نمایشگاه و دست‌اندرکاران و متخصصان را از این رویداد بزرگ معدنی راضی کند. اغلب شرکت‌ها و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه تخصصی رضایت داشتند و حتی چینی‌ها همانند گذشته به ایران نیامدند و محور مذاکرات‌شان مباحث جدیدی بود و از وجود واگن‌های حمل و نقل و انرژی‌های نو در معادن ایران صحبت می‌کردند. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین