جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 1:10:05 PM
رییس خانه معدن استان لرستان مطرح کرد:

رییس خانه معدن استان لرستان با بیان اینکه فعالان معدنی در شرایطی سرمایه خود را به ایران می‌آورند که قوانین معدنی‌مان تا 20 سال آینده روشن و شفاف باشد، مطرح کرد: توسعه معادن مشروط بر این است که در اکتشافات معدنی، استخراج و فرآوری‌مان به صورت گسترده فعالیت داشته باشیم و از تکنولوژی‌های بروز استفاده کنیم.
اکتشافات معدنی ایران با مقیاس‌های بین‌المللی مطابقت ندارد/ جذب سرمایه مشروط بر اعتمادسازی است

مهدی ملکی در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان مطلب فوق در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران اظهار کرد: هنوز بستر اعتمادسازی در فضای سرمایه‌گذاری ایران به وجود نیامده و هنوز سرمایه‌گذاران رغبت زیادی برای سرمایه‌گذاری در معادن ایران ندارند و اغلب در انتظار تضمین دولت ایران برای جذب سرمایه هستند.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذار ترسو است و هیچ‌گاه با تردید سرمایه‌گذاری نمی‌کند، گفت: تنها مشکلات داخلی و قوانین بخش معدن ما نیست بلکه معتقدم به لحاظ سیاسی و اجتماعی بستر مطمئنی ایجاد نشده است تا سرمایه‌گذاران ریسک معدنکاری را بپذیرند.

رییس خانه معدن استان لرستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در معادن باری را از دوش دولت برمی‌دارند، تصریح کرد: فعالان معدنی در شرایطی سرمایه خود را به ایران می‌آورند که قوانین معدنی‌مان تا 20 سال آینده روشن و شفاف باشد از سویی بخش خصوصی هم با چنین استدلالی برای سرمایه‌گذاری ترغیب می‌شود. پس از برجام جلسات زیادی با کشورهای مختلف رومانی.المانی و فرانسوی داشتیم و آنها مشتاق برای سرمایه‌گذاری بودند اما تا کنون خبری از آنها نیست و برای همکاری با ما جوابی نداده‌اند.

ملکی ادامه داد: ایران کشوری با معادن بسیار و مواد معدنی متنوع است که این مزیتی برای بازار سرمایه کشورمان در دنیا محسوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از مشکلات بخش معدن و سرمایه‌گذاران به مسائل زیست‌محیطی مربوط می‌شود و از طرفی سیاه‌نمایی برای سرمایه‌گذاران از فضای اقتصادی در ایران سبب شده شرکت‌های بزرگ برای معدنکاری در ایران تردید داشته باشند. در حالی که دنیا باید باور کند با برجام ایران تفاوت کرده بستر سرمایه‌گذاری در ایران به تدریج بهتر شده است.

رییس خانه معدن استان لرستان افزود: اکتشافات معدنی ما در معادن هیچ کدام با مقیاس‌های بین‌المللی مطابقت ندارد و در استخراج جایگاه بالایی نتوانیم کسب کنیم. در حالی که اگر در اکتشافات معدنی و استخراج و حتی فرآوری به صورت گسترده فعالیت داشته باشیم و تکنولوژی‌های بروز استفاده کنیم، معادن‌مان هر چه زودتر توسعه می‌یابند. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین