جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 12:45:14 PM
در دوازدهمین نمایشگاه ایران کان‌مین مطرح شد:

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی طی نشستی با تریبون آزاد دانشجویان و فارغ التحصیلان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند. 
دغدغه‌های دانشجویان مهندسی معدن در تریبون آزاد

به گزارش معدن‌نامه، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در حالی با حضور بسیاری از شرکت های مطرح داخلی و خارجی آغاز به کار کرد که جمعی از دانشجویان و معدن‌دارها و شرکت‌های معدنی در نشستی با عنوان تریبون آزاد به مشکلات دانشجویان رشته مهندسی معدن و اشتغالزایی آن پرداختند.

 در این نشست دانشجویان و فارغ التحصیلان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود از جمله اشتغال و کارآموزی، امریه و سوابق کاری، مشکلات آموزشی موجود و عدم ارتباط موثر بین صنعت و معدن و سایر مسائل موجود پرداختند که تعدادی از معدن دارها و روسای شرکت های معدنی حاضر نیز موافق با نظرات دانشجویان بوده‌اند و موضوع گشایش درهای کشور به سوی دنیایی جدید و توسعه معدن‌داری را پیش کشیدند و  جهت رفع موانع موجود در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کردند.

بهرامن رئیس خانه معدن ایران در این نشست با معرفی کمیته دانشجویی بر حمایت و همکاری مسوولین امر از دانشجویان و فارغ التحصیلان در جهت رفع مشکلات موجود و نیز توجه بیشتر به جامعه دانشگاهی تاکید کرد.

دانشجویان حاضر و اعضاء هیات رئیسه کمیته نیز به کم رنگ بودن حضور دانشجویان در عرصه معدن و صنعت و کم اعتمادی فعالان و نهادهای صنعتی به جامه دانشجویی به دلیل عدم وجود برنامه ها و قوانین صحیح اشاره و خواستار رفع موانع و مشکلات موجود بخصوص بیکاری دانشجویان شدند.

در این نشست که سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران نیز حضور داشت، به عدم ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت پرداخته شد. او با استقبال از نظرات و ایده های دانشجویان خواستار معرفی و بیان مشکلات از طرف جامعه دانشگاهی و اعلام آن به مسوولین شد و مغتنم شمردن فرصت های به وجود آمده جهت بیان موانع و مشکلات را نکته عطفی در رفع معضلات جامعه دانشگاهی کشور دانست.

او افزود: جامعه ما از نبود ایده‌های نو و کارآفرینی رنج می‌برد و تمرکز بر کارآفرینی اصل مهمی است. جلودارزاده همچنین در پایان این نشست با یادداشت دست نوشتی بر تابلو طرح ماندگار کمیته دانشجویی، غرفه کمیته را ترک کردند.

اعضا کمیته در راستای اهداف تعیین شده و با توجه به تعاریف ارائه شده از جوامع هدف با شرکت های معدنی چادرملو، گل گهر سیرجان، سنگ آهن سنگان، آلومینای جاجرم، مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران، طلای زرشوان و شرکت های خارجی همانند شرکت چند ملیتی GRP، انجمن ماشین آلات و تجهیزات معدنی آلمان  دیدار و گفتگو کردند.

در این بین جلسه مهمی با حضور دو تن از نمایندگان شرکت لهستانی WOERNER و رئیس خانه معدن و ریاست کمیته دانشجویی خانه معدن ایران برگزار شد که این مذاکره با هدف تنظیم تفاهم نامه‌ای در راستای تبادل نیروی دانشجویی جهت آموزش‌های تکنیکال با موافقت نمایندگان خارجی همراه بود.

بر اساس این گزارش، کمیته دانشجویی قرار است همایش ایده های نو و کسب و کارهای نوپای معدنی را نیز  در تاریخ 4 اسفند 1395 در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری خانه معدن ایران برگزار کند. از این رو با معرفی این برنامه به بازدیدکنندگان غرفه، از آنها دعوت شده تا در این همایش حضور یابند که با استقبال مراجعه کنندگان روبه‌رو شد.

طبق اطلاعات به دست آمده، محورهای ایده‌پردازی در این همایش اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان، عناوین شغلی جدید، توسعه پایدار معدنی و حفظ زیست، تاسیس شرکت‌های دانشجو بنیان و دانش بنیان معدنی، گسترش بخش تحقیق و توسعه در مجموعه‌های معدنی، چگونگی بهره‌مندی از فضای مجازی جهت بهبود کسب و کار معدنی و نوآوری در رشته مهندسی معدن، زمین شناسی، مهندسی مواد و متالوژی، نقشه‌برداری است.  

 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین