جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 12:47:35 PM
روایت کرباسیان از اجرای هفت طرح فولادی

رئیس ایمیدرو در آیین بهره برداری از واحد آهن اسفنجی فولاد سپید دشت گفت: دولت قبل با واگذاری 21 هزار میلیارد تومان از اموال سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عملا جیب این سازمان را خالی کرد.
دولت قبل جیب ایمیدرو را خالی کرد
به گزارش خبرنگار اعزامی معدن نامه به چهارمحال و بختیاری، مهدی کرباسیان گفت: دولت قبل به نام خصوصی سازی 21 هزار میلیارد تومان از اموال ایمیدرو را در قالب سهام عدالت و رد دیون واگذار کرد تا عملا جیب این سازمان خالی شود.
او گفت: قرار بود تا با فروش فولاد هرمزگان، منابع حاصل از آن در راستای تکمیل هشت طرح فولادی قرار گیرد اما این منابع در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار گرفت.
کرباسیان گفت: وقتی ایمیدرو را از دولت قبل تحویل گرفتیم با هشت طرح فولادی نیمه تمام مواجه بودیم که یکی از این طرح ها به دلیل نوع واگذاری اش با دعاوی حقوقی زیادی مواجه بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: با توجه به کمبود منابعی که وجود داشت و همچنین به سبب درخواست کردم برای تکمیل این طرح ها، قرار شد تا با مشارکت بخش خصوصی هفت طرح فولادی را به بهره برداری برسانیم که فولاد سپید دشت یکی از محصولات مشارکت ایمیدرو با فولاد مبارکه است.

او افزود: تا پایان امسال نیز سه طرح فولاد نیریز، شادگان و میانه به بهره برداری میرسد و بقیه این طرح ها نیز با توجه به اینکه سرمایه گذار مستقیم دارند ظرف سال آینده افتتاح می شوند.
منبع:معدن نامه


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین