جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 9:29:26 PM
رئیس خانه معدن استان خراسان رضوی مطرح کرد:

رئیس خانه معدن استان خراسان رضوی با بیان اینکه معادن استان خراسان رضوی نیازمند روش‌های استخراجی جدید است، مطرح کرد: نمایشگاه بین‌المللی معدن می‌تواند فرصتی باشد برای ارائه روش‌های استخراجی جدید و انتقال تکنولوژی‌ها به معادن استان‌ها که اغلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حضور دارند.
نیاز بخش معدن به روش‌های استخراجی جدید/ معدن فیروزه نیشابور تکنولوژی بروز می‌خواهد
باقری در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان اینکه استان خراسان رضوی پتانسیل‌های معدنی بسیاری دارد، اظهار کرد: انواع سنگ‌های تزئینی، سنگ‌های قیمتی فیروزه در معادن خراسان رضوی موجود است و انواع عقیق‌ها، خاک‌های صنعتی و انواع فلزات را داریم.
او افزود: معادن طلا هم در استان خراسان رضوی فعال هستند که پروانه بهره‌برداری دارند و توسط بخش خصوصی استخراج طلا انجام می‌شود. این معادن با توجه به وجود متخصصان بخش معدن به شکل بسیارمناسبی بهره‌برداری، استخراج و فناوری می‌شوند. نمایشگاه بین‌المللی معدن می‌تواند فرصتی باشد برای ارائه روش‌های استخراجی جدید و انتقال تکنولوژی‌ها به معادن استان‌ها که اغلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حضور دارند. 
رئیس خانه معدن استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: با توجه ظرفیت‌ها می‌توانیم  در خانه معدن مشکلاتی که بخش خصوصی دارند را رصد کنیم و می‌توانیم از ظرفیت‌های استان برای حل این معضل استفاده کنیم. اگر خانه معدن استان نتواند مشکلات را به صورت کامل حل کند، خانه معدن ایران و شورای عالی معادن یک پشتوانه برای تصمیم‌سازی و شفاف‌سازی و روان‌سازی حوزه معدن است و مشکلات‌مان را مطرح می‌کند. 
او با اشاره به معدن فیروزه نیشابور بزرگتری معدن فیروزه ایران که در این استان قرار دارد، افزود: تمام دنیا معدن فیروزه نیشابور را می‌شناسند و همه دست‌اندرکاران معدن می‌دانند فیروزه نیشابور به لحاظ کیفیت در بازار حرف اول را می‌زند. کیفیت را از قیمت‌هایی که مبادله می‌شود، می‌توان متوجه شد. این سنگ‌‌ها به دلیل مرغوبیت‌شان قیمت بسیار بالایی دارند و به تبع یکی از شناخته‌شده‌ترین پتانسیل‌های معدنی فیروزه دنیا هستند. 
باقری افزود: معدن فیروزه یک معدنی است که از رگه‌های کانی‌سازی تبعیت می‌کند و در دل زمین جا دارد. به تبع باید تونل‌هایی حفر شود و نیازمند روش‌های جدید استخراجی است زیرا هنوز در این معدن روش سنتی استفاده می‌شود و محصول تولیدشده بر اثر انفجار لطمه می‌خورد. اما با توجه به تجربه‌ای که بهره‌بردارهای قدیمی استان دارند، به نحوی بهره‌برداری و استخراج صورت می‌گیرد که کمترین لطمه را این سنگ‌ها ببینند.


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین