جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 9:31:15 PM
رئیس انجمن مهندسی معدن ایران تشریح کرد:

رئیس انجمن مهندسی معدن ایران با تشریح دستاوردهای چهارمین کنگره بین‌المللی معدن مطرح کرد: استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی از چنین فضایی بسیار بود اما به دو دلیل عدم ظرفیت کافی و مساله صدور ویزا شرکت‌های بیششتری در این کنگره نتوانستند حضور داشته باشند. 
دستاوردهای چهارمین کنگره بین‌المللی معدن/ حضور پررنگ ژرمن‌ها

علی اصغر خدایاری در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی معدن در گفت‌وگو با معدن‌نامه اظهار کرد: چهارمین کنگره معدن همایشی علمی است و صرفا موضوع این کنگره سرمایه‌گذاری نیست. ماموریت همایش این است که مقالات علمی را از اساتید مختلف و دانشجویان مختلف دوره دکترا از کشورهای مختلف و نقاط مختلف ایران جمع کند و در اختیار افرادی قرار دهند که می‌خواهند از این دانش و اطلاعات استفاده کنند.

او افزود: دفعات گذشته سراغ خارجی‌ها می‌رفتیم غیر از 4 کشور همجوار و کشورهای کوچک شرکت معدنی ازکشورهای دیگر قبول نمی‌کرد که در این همایش‌ها حضور پیدا کند. با توجه به برجام در این دوره با تراکم استقبال از کشورهای مختلف مواجه شدیم اما ظرفیت کافی برای حضور آنها را استفاده نداشتیم. در این کنگره اساتیدی از آلمان، استرالیا، کشورهای همجوار مثل گرجستان و ترکیه حضور داشتند. یک شرکتی هم قرار بوده از کانادا حضور داشته باشد که ظاهرا با مشکلی مواجه شده و نتوانسته بیاید.

خدایاری ادامه داد: در چهارمین کنگره معدن 7 سخنرانی کلیدی از اساتید خارجی که همه در رشته‌های خود صاحب نظر بودند استفاده کردیم و متوجه شدیم آنها بیشتر در حوزه اکتشاف و مکانیک سنگ فعال هستند. برای اولین بار در همایش‌هایمان درخواست ارائه مقاله از ترکیه، یونان، افغاستان، چین و ... داشتیم که خودشان با هزینه خودشان مقاله علمی ارائه دهند؛

او ادامه داد: اما هنوز به دلیل مشکلات ویزا یکی دو نفر از شرکت‌ها نتوانستند در کنگره حضور پیدا کنند. استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی از چنین فضایی بسیار بود اما به دو دلیل عدم ظرفیت کافی و مساله صدور ویزا شرکت‌های بیششتری در این کنگره نتوانستند حضور داشته باشند. اما شخصا از فضای کنگره و مشارکت در این همایش علمی رضایت دارم و نسبت به آینده بخش معدن خوشبین هستم.

خدایاری تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگی با آلمان داشتیم و با موسسه «کی‌آی‌زد» که بیشتر در کارهای معدنی فعالیت می‌کند بخصوص در کشورهای منطقه- ارتباط نزدیکی داشتیم که هم اسپانسر همایش ما هستند و هم اینکه یک عده از اساتید دانشگاه‌های معتبر آلمان و شوراهای دیگر را با خود به کنگره آورده‌اند.

او افزود: اکتشاف یکی از محورهای اساسی  کنگره بوده و اساتید دانشگاه‌های مختلف تلاش کردند در این زمینه مباحث بسیاری را مطرح کنند و تجربیات خود را مطرح کنند.

 

 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین