پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 4:23:38 PM

مدير ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور وابسته به وزارت راه و شهرسازي با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان همواره در سطح بین المللی افتخار آفرین بوده است، گفت: این مهم حاصل تلاش های پیشکسوتان و تلاشگران فعلی این صنعت بزرگ است كه در راستای تولید ریل ملی همت کردند. 
مهر تایید وزارت راه و شهرسازی بر ريل تولیدی ذوب آهن

محمدرضا احمدی افزود: دستگاه های جدید و به روزی برای تولید ریل خریداری و نصب شده است و به زودی شاهد راه اندازی این پروژه عظیم و ورق خوردن افتخار بزرگی دیگری در دفتر افتخارات این مجتمع عظيم صنعتی خواهیم بود.

مدیرکل روسازی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد : دستیابی ذوب آهن اصفهان به تولید ریل ملی افتخاری است که صنعت ریلی به آن می بالد و امیدوار است که قطار این صنعت بزرگ روی ریل های صنعت ذوب آهن به حرکت در آید.

احمدی ادامه داد: همیشه صنعت ریلی به عنوان یک صنعت سبز و ایمن و دارای شاخصه های توسعه پایدار به لحاظ زیست محیطی وایمنی شناخته شده است. یکی از پارامترهایی که ایمنی این صنعت را رقم می زند استفاده از ریل استاندارد است که به زودی شاهد راه اندازی این پروژه عظیم در ذوب آهن اصفهان خواهیم بود.

او تصریح کرد: در زمینه تامین  تجهیزات و علائم همچنان وابستگی هایی به خارج از کشور وجود دارد که امید است این مرحله نیز به دست توانمند مهندسین و صنعتگران داخل برطرف شود.

 مدیرکل روسازی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سوال که تولید ریل ملی چه تاثیری در اقتصاد کشور دارد چنین گفت: زمانی که تصمیم گرفته می شود تجهیزات از خارج از کشور تامین شود مشکلاتی مانند تامین منابع مالی، زمان طولانی جهت دریافت قطعات، کنترل آنها جهت اطمینان از مطلوبیت کالا ، ارائه پیش پرداخت و ... به وجود می آید. با تولید ریل ملی قطعاً روند توسعه و ساخت راه آهن نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

او در خصوص پروژه هاي در دست اقدام راه آهن جمهوری اسلامی گفت: اين سازمان هم اكنون 8500 كيلومتر خط آهن در دست مطالعه و ساخت دارد و پيش بينی ما اين است كه با تامين منابع طی سه سال آينده، حدود 3500 كيلومتر خط آهن به بهره برداری برسد.

احمدي تصريح كرد: در سال جاري كه از سوی مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاري شده است، تلاشم می كنيم 591 كيلومتر خط آهن به بهره برداری برسد و چندين شهرستان كشور از شبكه ريلی برخوردار شوند. بنابراين تا پايان سال جاری حدود 71 هزار تن ريل نياز خواهيم داشت.

حسن ماسوري مدير كل راه آهن اصفهان نيز به خبرنگار ما گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، اجراي پروژه ريل يك گام اساسی و اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و خودكفايي به شمار می رود.

ماسوری اجراي اين پروژه را از نيازهاي اساسي كشور خصوصاً صنعت حمل و نقل كشور و خطوط ريلي آن دانست و گفت: با اجراي موفقيت آميز و شروع بهره وري آن ، كشور از واردات ريل بي نياز می شود و گام بزرگی در جهت توسعه زير ساخت هاي كشور برداشته می شود.

او با اشاره به اينكه سرعت اجراي اين پروژه به عنوان يك صنعت پايه اميدواري را براي  توسعه و گسترش حمل و نقل ريلي كشور زياد می كند،‌ افزود: توليد انبوه ريل در ذوب آهن براي راه آهن كشور جهت اجراي برنامه هاي در نظر گرفته شده بر اساس  افق 1404 اثرگذار بوده و ما اميدواريم كه روزانه چندين واگن ريل مورد نياز خود را بارگيری کنیم.

حسن ماسوری در ادامه يادآور شد: كارگاه توليد ريل ذوب آهن دو نوع ريل U33  و UIC60  را توليد مي كند و از اين جهت با توليد انبوه اين محصول به كلي از واردات آن بي نياز خواهيم شد.

او در مورد كيفيت ريل توليدي در ذوب آهن اصفهان  يادآور شد: بر اساس مشاهدات انجام شده،  تست های لازم برای توليد ريل در اين شركت صورت گرفته است.

مدير كل راه آهن اصفهان تاكيد كرد: با انجام تست نهايي طبق استاندارد هاي جهاني و گراف نهايي كه ذوب آهن براي كيفيت محصولات خود ارائه خواهد داد ارزيابي ما تكميل خواهد شد و در حال حاضر اطمينان داريم كه محصول انبوه ريل در ذوب آهن استاندارد لازم برای پايداری خطوط ريلي و تأمين امنيت در حمل و نقل مسافر و بار را خواهد داشت. 



منبع: روابط عمومی ذوب آهن

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین