پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 7:16:18 AM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

متال بولتن در گزارش هفتگی خود قیمت سنگ‌آهن ایران را با افزایش 39 سنتی، 56 دلار و 90 سنت اعلام کرد. 
سنگ‌آهن ایران در مرز 57 دلار ایستاد/ افزایش 39 سنتی نسبت به هفته گذشته

به گزارش معدن‌نامه، سایت مرجع بین‌‌الملل متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران را برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین این هفته 56.90 دلار اعلام کرد؛ در حالی که هفته گذشته شاخص سنگ‌آهن ایران در همین محدوده یعنی 56.51 دلار قرار گرفته بود.

 پیش از این افت قیمت سنگ‌آهن سبب شده بود تا باری دیگر امیدواری‌های سنگ‌آهنی‌ها نسبت به سنگ‌آهن 60 دلاری از بین برود. قیمت سنگ‌آهن ایران در بازار گرچه پس از مدت‌ها رکود همانند سال‌های گذشته به کانال 60 دلاری رسیده بود، اما همواره برخی فعالان معدنی بر این باورند که این صعود قیمت‌ها مقطعی است و نمی‌توان از رشد قیمت سنگ‌آهن پیش‌بینی قطعی داشت.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود هر اندازه تولید سنگ‌آهن جهانی بالا رود عرضه از سوی سایر کشورها بیشتر می‌شود و با افزایش عرضه تقاضا پایین می‌آید و درنهایت قیمت جهانی سنگ‌آهن افت می‌کند. کارشناسان معتقدند این روند برای رقبا در بازار جهانی اتفاق خوبی نه برای ایران و نه برای سایر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان سنگ‌آهن جهان تلقی نمی‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد با طی کردن مسیر افزایشی قیمت سنگ‌آهن در طول هفته‌های اخیر، باری دیگر قیمت سنگ‌آهن ایران به دوران اوج خود بازگشته است. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین