شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 9:47:04 PM
محمود نوریان در گفت‌وگو با بیرونیت:

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه برای تامین نیاز واحدهای فرآوری آنومالی‌های دیگری که در منطقه وجود دارد باید در اختیار این شرکت قرار گیرد، مطرح کرد: موانع محیط زیستی باید از سر راه آنومالی D19 برداشته شود.
آنومالی D19 ضامن اشتغالزایی مردم بومی منطقه چادرملو است
 محمود نوریان در گفت‌وگو با بیرونیت با اشاره به جایگاه پروژه D19 در مجموعه فعالیت های شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اظهار کرد: ذخایر کنونی معدن چادرملو حداکثر تا ۵ سال دیگر به پایان می‌رسد در نتیجه این شرکت نیاز به ذخیره‌ای برای ادامه کار و تامین خوراک واحدهای فرآوری خود دارد. D19 امکان ادامه کار را برای چادرملو فراهم می‌کند.
او افزود: D19 تا ۶ سال می‌تواند پاسخگوی نیاز چادرملو باشد پس باید آنومالی‌های دیگری که در منطقه وجود دارد، در اختیار این شرکت قرار گیرد تا چادرملو بتواند به کار ادامه دهد. تعطیلی این شرکت به معنای از دست رفتن فرصت‌های اشتغال برای مردم بومی آن منطقه است که در چادرملو مشغول به کار هستند. 
نوریان با بیان اینکه D19 ضامن بقای چادرملو است، گفت: باید اجازه استخراج ذخایری که در حوالی چادرملو است داده شود. مهم ترین مانعی که در حال حاضر بر سر راه این اتفاق قرار دارد موانع محیط زیستی است. چون این معدن در منطقه حفاظت شده قرار گرفته، مجوزهای محیط زیستی به راحتی به آن تعلق نمی‌گیرد.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین