پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 5:07:05 PM
رضا اشرف‌سمنانی در گفت‌وگو با بیرونیت:

مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو مطرح کرد: توازن در زنجیره فولاد در صورتی ایجاد می‌شود که بخش معدن و صنایع معدنی در این زنجیره به یک اندازه سودده باشند و محصول آنها با قیمت مناسب خریداری شود، در غیر این صورت توازنی در کار نخواهد بود.
توازن در زنجیره، معدنکاران را فولادساز کرد

رضا اشرف سمنانی در گفت‌وگو با بیرونیت درباره دلیل گرایش معدنکاران به تولید فولاد اظهار کرد: آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد و باید بر حفظ آن مراقبت کرد، توازنی است که در سرتاسر زنجیره به آن نیاز است. 

او افزود: این توازن باید از ماده اولیه تا محصول نهایی برقرار باشد تا زنجیره پایداری خود را حفظ کند. حال اگر معدنکاران بخواهند با هر انگیزه ای به تولید فولاد سوق پیدا کنند، زنجیره با کمبود مواد اولیه رو به رو خواهد شد. 
 
اشرف سمنانی ادامه داد: این توازن باید در میزان ذخایر، ظرفیت معادن و همه محصولات زنجیره در نظر گرفته شود. نمی شود ذخیره کم باشد و انتظار تولید بالای به طور مثال شمش داشت. 
این کارشناس صنعت فولاد افزود:  توازن و به دنبال آن پایداری در صورتی ایجاد می‌شود که بخش معدن و صنایع معدنی فعال در زنجیره به یک اندازه سودده باشند و محصول آنها با قیمت مناسب خریداری شود، در غیر این صورت باز هم توازنی در کار نخواهد بود. همچنین اگر هر واحد، مستقل از سایرین تنها نیاز خود را تامین کند، به سختی می تواند در حفظ پایداری توانمندانه عمل کند. 
 
او در ادامه خاطرنشان کرد: پس زنجیره در شرایطی پایدار می ماند که همه اعضای آن به یک میزان از دستاوردها برخوردار باشند تا هر یک در جایگاه خود نیاز بخش بعدی را تامین کند و بقای زنجیره حفظ شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین