جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 6:45:49 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:55376
  • زمان انتشار:دوشنبه 17 بهمن 1401-15:56
  • کاربر:
با حضور شرکت های دانش بنیان در ایمیدرو برگزار شد؛

رویداد دایان۳ HSE امروز شاهد ارایه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه های بهداشت، ایمنی و محیط زیست بود. تصفیه آب از فلزات سنگین، سیستم های آنالایزر پایش کیفی آب و پساب ها و سامانه های پایش گاز، دما و سنجش اقیلم و ردیابی خودروهای معدنی از جمله دستاوردهایی بود که در این رویداد ارایه شد.
ارایه دستاوردهای فناورانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست بخش معدن در رویداد دایان۳

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، این رویداد با حضور حسین منصوری مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی(ایمینو) و امیر ولدخانی مدیر بهداشت ایمنی، محیط زیست ایمیدرو برگزار شد.

در این برنامه عباس فرازمند مدیر عامل شرکت پارس آب فناوران که در حوزه تصفیه آب واحدهای صنعتی فعالیت دارد، گفت: این شرکت تصفیه آب از فلزات سنگین همچون نیکل، سرب و کروم را انجام می دهد.

به گفته فرازمند، در زمانی که میزان غلظت فلزات سنگین بالاتر از ۱۰۰ پی پی ام (ppm)باشد به طور معمول از روش های شیمیایی استفاده می شود اما روشی که این شرکت برای تصفیه آب دارد برای غلظت های کمتر از ۱۰۰ پی پی ام است.

مدیر عامل پارس آب فناوران تصریح کرد: با استفاده از روش بایو و استفاده از باکتری های SRB (احیاکننده سولفات)، جذب فلزات سنگین انجام می شود. وی ادامه داد: تصفیه شیمیایی برای غلظت های پایین مقرون به صرفه نیست و استفاده از روش بایو عملی و اقتصادی است.

فرازمند همچنین گفت: بخش دیگری از فعالیت های ما تولید بایوفیلترهای گاز H۲S (سولفید هیدروژن) است که این فیلترها می تواند ضمن جذب اثرات سمی این گاز، بوی نامطبوع آن را نیز از بین ببرد.


چالش معرفی محصول به بخش معدن و صنایع معدنی

شاهین زرین قبایی نماینده شرکت ابزار دقیق آزما نیز در این رویداد ضمن اشاره به فعالیت های شرکت در زمینه سیستم های آنالایزر پایش کیفی آب و پساب ها به ارائه گزارشی از محصولات و خدمات شرکت پرداخت.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش دما در جهان و کاهش منابع آبی و خشکسالی، کیفیت و استفاده مجدد از منابع آبی بسیار حائز اهمیت است. در این راستا، شرکت ابزار دقیق آزما اقدام به تولید آنالایزرهای آنلاین پایش کیفی پارامترهای شیمیایی آب کرده است که با توجه به هزینه پایین تولید و نیز تولید بومی این محصول برای اولین بار در کشور می تواند کمک قابل توجهی به صنایع کشور و به ویژه صنایع معدنی کشور باشد.

وی طراحی اختصاصی این آنالایزرها توسط شرکت و با پارامترهای موردنیاز و با توجه به شرایط محیطی و فیزیکی هر صنعت را از جمله ویژگی های این محصول اعلام کرد و افزود: یکی از بزرگترین چالش های این شرکت را می توان معرفی این محصول و سایر محصولات موردنیاز به بخش معدن و صنایع معدنی کشور دانست.


قیمت رقابتی محصولات با رقبای خارجی

همچنین نماینده شرکت دانش بنیان مبتکران اشیاء هوشمند به معرفی محصولات و خدمات این شرکت پرداخت و عنوان کرد: سامانه گاز سنجی، سامانه هواشناسی معدنی و راهسازی، سامانه ردیابی خودروهای معدنی و راهسازی، سامانه سنجش اقلیم و خطرات و سوپروایزر دیجیتال هوشمند برخی از محصولات برای ارائه به بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی از ایجاد شبکه اینترنت بیسیم اشیاء در معادن تونلی گازخیز توسط این شرکت خبرداد و گفت: یکی از مزایای این محصول نسبت به رقبای خارجی را می توان قیمت پایین تر از محصولات مشابه خارجی عنوان کرد.

طراحی و تولید انواع سیستم های تصفیه هوا

بنیانگذار شرکت اندیشه سازان فرتاک خاورمیانه به عنوان دیگر سخنران این رویداد در معرفی این شرکت گفت: شرکت اندیشه سازان از سال ۹۳ به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید انواع سیستم های تصفیه هوا فعالیت خود را آغاز کرد.

حسین قریشی افزود: دستگاه های تصفیه هوای خانگی و نیمه صنعتی ریوایول، سیستم های تصفیه هوای صنعتی وکولینگ تاور یا برج خنک کننده از محصولات این شرکت به شمار می رود.

وی اعلام کرد: شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان امام حسین(ع) از جمله مشتریان این شرکت هستند.

قریشی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجود در بازار ایران وارداتی است و شرکت های تولیدکننده داخلی که از زمان شیوع بیماری کرونا وارد بازار شدند، فاقد تکنولوژی خاص هستند.

وی گفت: محصولات این شرکت دارای تاییده از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین