پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 6:27:38 PM

عرضه‌های سیمانی‌ها در هفته جاری از دیروز یکشنبه ۲بهمن آغاز شد و امروز (دوشنبه ۲ بهمن) هم ادامه می‌یابد. 
۴۶میلیون تن انواع سیمان در بورس‌کالا فروخته شد

در عرضه‌های امروز، ۶۵شرکت سیمانی در مجموع ۹۱۲‌هزار و ۵۵۸تن انواع سیمان را روی تابلو می‌برند. سیمانی‌ها تا پایان دی، در مجموع نزدیک به ۴/ ۴۶میلیون تن انواع سیمان به ارزش ۱/ ۳۰هزار میلیارد تومان را در تالار سیمان بورس‌کالا فروختند.

به گزارش «کالاخبر»، تالار سیمان بورس‌کالا دیروز میزبان عرضه ۹۱۲‌هزار و ۵۵۸ تن انواع سیمان از سوی ۶۵شرکت سیمانی بود. از کل عرضه‌های دیروز سیمانی‌ها در بورس‌کالا، ۷۲۲‌هزار و ۸۸تن سیمان از نوع تیپ۲، ۱۱۲‌هزار و ۷۵۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۴۲۵، ۷۱‌هزار و ۳۲۰تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۶‌هزار و ۴۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۵۲۵ خواهد بود. امروز ۶۵شرکت سیمانی که عرضه دارند، به ترتیب بالاترین حجم عرضه، شامل شرکت‌های سیمان هرمزگان، مازندران، ساوه، شرق، سپاهان، بجنورد، صنایع سیمان سامان‌غرب، هگمتان، فراز فیروزکوه، شاهرود، مجتمع سیمان غرب آسیا، تهران، صوفیان، گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، فارس‌نو، کارخانه‌های سیمان لامرد، آذرآبادگان خوی، غرب، ممتازان کرمان، داراب، ایلام، خزر، نیزار قم، جوین، کرمان، زاوه‌تربت، پیوند گلستان و منددشتی هستند.

همچنین شرکت‌های سیمان خاکستری نی‌ریز، اردستان، خوزستان، فیروزکوه، ارومیه، قائن، لار سبزوار، آرتای اردبیل، توسعه‌گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، زابل، کیاسر، خاش، خمسه، دشتستان، صنایع سیمان گیلان‌سبز، کاوان بوکان، صنایع سیمان نهاوند، شمال، بین‌المللی ساروج بوشهر، تیس چابهار، زنجان، صنایع سیمان شهرکرد، فارس، عمران انارک، ساروج اصفهان، کویر کاشان، کردستان، دورود، نائین، اصفهان، استهبان، باقران، قشم، یاسوج، کارون، توسعه ماهان کرمان و سپهر قیر و کارزین از دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول خود را روی تابلو می‌‌‌برند.از ابتدای فروردین تا پایان دی، در مجموع ۵۶میلیون و ۴۵۷‌هزار و ۶۱۰تن سیمان در بورس‌کالا عرضه شد که با تقاضای ۵۵میلیون و ۶۵۹‌هزار و ۹۳۶تنی روبه‌رو شد و ۴۶میلیون و ۳۸۳‌هزار و ۸۶۸تن آن به ارزش بیش از ۱/ ۳۰‌هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

معامله ۴۲۸ میلیون گواهی سپرده سیمان در ۱۰ماه امسال
از ابتدای سال‌جاری پایان دی، در مجموع ۴۳۷میلیون و ۳۶۹‌هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۴۳۷‌هزار و ۳۶۹تن سیمان دست به دست شد و ارزش بیش از ۳۱۸میلیارد و ۵۹۱میلیون تومانی را رقم زد.در سال گذشته نیز که شاهد راه‌اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم، در مجموع ۱۵۵میلیون و ۷۷۶‌هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵‌هزار و ۷۷۶تن سیمان به ارزش ۹۰میلیارد و ۲۸۷میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین