پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:46:30 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:47795
  • زمان انتشار:سه شنبه 25 مرداد 1401-8:44
  • کاربر:
در مردادماه سال جاری صورت گرفت؛

مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان گفت: با وجود قطعی برق و از مدار خارج شدن کارخانه در بسیاری از روزها، رکوردهای روزانه در کارخانه کنسانتره‌سازی به ثبت می‌رسد و در مردادماه به رکورد تولید ۱۷۷۰۰ تن رسیدیم که بیشترین میزان تولید روزانه از زمان تأسیس است.
کنسانتره‌سازی در سنگان رکورد زد

به گزارش بیرونیت، شرکت فولاد سنگان خراسان، بزرگترین شرکت صنعتی در شمال شرق کشور است که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندله سنگ آهن کشور مشغول به فعالیت است.

کارخانه گندله‌سازی شرکت فولاد سنگان در حال حاضر دارای ظرفیت تولید ۵ میلیون تن می‌باشد که در طرح توسعه این شرکت ظرفیت تولید گندله به ۷.۵میلیون تن خواهد رسید. در حال حاضر فولاد سنگان حدود ۱۰ درصد از گندله کشور را تولید می‌نماید. اما یکی از پتانسیل‌های مهم این شرکت افتتاح کارخانه کنسانتره‌سازی بود که بخش مهمی از مواد اولیه مورد نیاز تولید گندله شرکت را تأمین می‌نماید.

این کارخانه به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال۱۳۹۹ افتتاح شد و باید آن را فرزند صنعت ایران در دوران تحریم نامید چرا که پس از اعمال مجدد تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت فولاد کشور و قطع همکاری شرکت‌های خارجی در طراحی و ساخت این کارخانه، همت، تلاش و دانش فنی مهندسان و مدیران جوان کشور باعث شد تا هیچ خللی در تأسیس و راه‌اندازی کارخانه بوجود نیاید. با وجود تمامی مشکلات ناشی از تحریم مانند تأمین قطعات، چالش‌های ناشی از قطع برق، این کارخانه در نخستین سال تولید خود توانست ۱.۵ میلیون تن کنسانتره تولید نماید.

محمد گلی پور مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی اظهار کرد : در تابستان امسال علی‌رغم قطعی برق و تعطیلی کارخانه در مقاطع مختلف این شرکت توانسته است به سطح قابل قبولی از تولید برسد به طوری‌که در طول این مدت با وجود آنکه در ۶۰ درصد زمان از پنج ماه نخست سال با قطعی برق مواجه بود توانستیم ۸۰% برنامه تولید را محقق نماییم. وی افزود در مردادماه ۳۳ درصد بیش از برنامه پیش‌بینی شده ماهانه تولید شده است.

او با اشاره به چالش‌های قطعی برق گفت: با برنامه‌ریزی و حمایت‌هایی که از سوی شرکت صورت گرفته است، هدفگذاری تولید ۳.۵ میلیون تن تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است و با توکل به خدا و همت همکاران پرتلاش این مهم طبق برنامه محقق می‌گردد.

مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان گفت: با وجود قطعی برق و از مدار خارج شدن کارخانه در بسیاری از روزها، رکوردهای روزانه در کارخانه کنسانتره‌سازی به ثبت می‌رسد و در مردادماه به رکورد تولید ۱۷۷۰۰ تن رسیدیم که بیشترین میزان تولید روزانه از زمان تأسیس است و این امر تا حدی کاهش تولید در روزهای قطعی برق را جبران می‌نماید، هر چند این مسئله نمی‌تواند عدم تولید در روزهای تعطیلی را کاملا جبران نماید.

در ادامه سیدعلی شمسی‌نیا معاون بهره‌برداری فولاد سنگان نیز با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت فولاد کشور اظهار داشت: بزرگترین مانع و مشکل برای تولید در این شرکت قطع برق و گاز در مقاطع مختلف سال است.

 او در ادامه افزود: شرکتهای تولیدی کماکان از چالشهای قطعی برق و گاز متضرر می شوند و این عدم نفع ناشی از عدم تولید برای صنعت کشور در سال گذشته به ۶ میلیارد دلار رسید.

معاون بهره برداری فولاد سنگان اظهار امیدواری کرد با ورود شرکت‌های صنعتی در حوزه ساخت نیروگاه برق و تولید حدود ۱۲ هزار مگاوات در سال‌های آینده و نیز برنامه‌ریزی‌های دقیق و فنی برای مدیریت کمبود و قطعی گاز در زمستان، بتوان روند رو به رشد تولید در کارخانه‌هایی نظیر فولاد سنگان را افزایش داد تا به این ترتیب با افزایش میزان تولید و بهره‌وری شاهد رشد صنعت و اقتصاد کشور باشیم.


منبع: ایراسین



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین