جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:39:06 AM
نشست کارگروه پایگاه جامع داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صمت:

سومین نشست کارگروه پایگاه جامع داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان معاونت امور معادن و فرآوری وزارت صمت، سازمان توسعه و نوسازی معادن(ایمیدرو) و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شد.
تاکید بر دستیابی سریع به اطلاعات جهت افزایش بهره‌وری و بازدهی فعالان بخش معدن در فرایند اکتشاف

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، در این نشست سرویس فراداده برای اتصال به سامانه کاداستر معدنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و پایگاه داده‌ها سازمان ایمیدرو معرفی شد و در دو حوزه انتشار اطلاعات و همچنین تدوین دستورالعمل‌های تجمیع اطلاعات فعالان بخش اکتشاف و معدنکاری کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است؛ مقرر شده طی جلسات آینده آیین‌نامه نحوه فعالیت و برداشت اطلاعات و مستندسازی فعالان بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و معدنکاری مشخص شود؛ به نحوی که این فعالیت‌ها به صورت سیستماتیک باشد و اطلاعات اکتشاف مربوط به مراحل دریافت پروانه اکتشاف و گواهی کشف در پایگاه داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صمعت، معدن و تجارت تجمیع و یکپارچه سازی و ذخیره سازی شود.
بر همین اساس، طرفین به دنبال فراهم کردن بستری مناسب برای اتصال سامانه اطلاعات مکانی پایگاه داده‌های علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به کاداستر معدنی برای بهره‌گیری متقاضیان بخش معدن و اکتشافات از اطلاعات فنی و پایه مورد نیاز تولید شده در سازمان زمین‌شناسی کشور است.
گفتنی است؛ دستیابی سریع به اطلاعات مورد نیاز موجب افزایش بهره‌وری و بازدهی فعالان بخش معدن در فرایند اکتشاف خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛ پایگاه جامع داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت از یکپارچه‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌های سه سامانه؛ شامل سامانه کاداستر معدن (معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت)، پایگاه ملی داده¬‌های علوم‌زمین (سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور) و سامانه تحت وب داده‌های مکان مبنای اکتشافی ایمیدرو راه‌اندازی خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین