جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:33:00 AM

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه با اشاره به تحریمهای بین المللی علیه نفت این کشور اعلام کرد که تولید نفت روسیه ممکن است امسال حداکثر ۱۷ درصد سقوط کند.
احتمال سقوط تولید نفت روسیه

به گزارش بیرونیت، سیلوانوف در کنفرانسی به خبرنگاران گفت: تولید نفت حدود ۱۷ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. با این حال وی توضیح نداد آیا این کاهش از سطح تولید در ابتدای سال ۲۰۲۲ یا در مقایسه با میانگین سالانه خواهد بود.

وزیر دارای روسیه گفت: حجم دقیق به تقاضای خارجی برای نفت روسیه بستگی دارد. ما اکنون نمی دانیم چه کشورهایی از خرید امتناع می کنند و کدام کشورها تمایل دارند. روسیه تلاش خواهد کرد جریان نفت خود را به سوی بازارهایی تغییر دهد که همچنان به خرید نفت این کشور علاقمندند.صنعت نفت روسیه از زمان حمله نظامی مسکو به اوکراین که اعمال تحریمهای گسترده کشورهای غربی و متحدانش را به همراه داشت، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. در حالی که تنها آمریکا و انگلیس ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را اعلام کرده اند، بسیاری از خریداران دیگر به دنبال یافتن منابع دیگر تامین هستند. اتحادیه اروپا سرگرم بررسی اعمال محدودیت برای واردات نفت روسیه است اما کشورهای دیگر به خصوص در آسیا، به خرید محموله های نفت روسی ادامه می دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته وزیر دارایی روسیه، تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۲۴ میلیون تن معادل ۱۰.۵۲ میلیون بشکه در روز بود. اگر سیلوانوف درباره میانگین تولید سالانه صحبت کرده باشد، ۱۷ درصد کاهش، تولید نفت روسیه را به ۴۳۵ میلیون تن معادل حدود ۸.۷۴ میلیون بشکه در روز می رساند که پایینترین میزان در ۲۰ سال گذشته است.طبق آمار وزارت انرژی روسیه، بر مبنای مقایسه ماه به ماه، تولید نفت روسیه در ۱۹ روز نخست آوریل ۸.۲ درصد کمتر از میانگین مارس بود و به حدود ۱۰.۱۱ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: ایسنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین