جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:27:10 AM
طرحی که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است

مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی است که به موجب آن دو شرکت بزرگ ملی صنایع پتروشیمی و ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادغام شده و شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی تشکیل شود.
احتمال ادغام دو زیرمجموعه وزارت نفت
به گزارش بیرونیت، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در کشور، نظام برنامه ریزی و توسعه دو صنعت پالایش و پتروشیمی به عنوان دو بخش اصلی راهبری صنایع تکمیلی نفت و گاز، با یکدیگر همگرایی و هم افزایی ندارند، طرحی را در مجلس یازدهم به منظور یکپارچه شدن این دو شرکت و تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی ارائه کرده‌اند که این طرح در نشست علنی روز نهم تیرماه سال 1400 مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بار دیگر این طرح عصر دیروز (یکشنبه، 21 فروردین‌ماه) در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. احمد مرادی، در گفت‌وگویی که با سایت خبری وزارت نفت داشته، در تشریح نشست عصر دیروز (یکشنبه، 21 فروردین‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: در جریان بررسی طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی کلیات این طرح با موافقت نمایندگان روبه‌رو و مقرر شد جزئیات آن در نشست‌های آینده این کمیسیون بررسی شود.

وی افزود: استفاده بهتر از ظرفیت پتروشیمی‌ها در دریافت خوراک از پالایشگاه‌ها و حذف تشریفات زائد همسو با حمایت از بخش خصوصی، دو علت اصلی تصویب این طرح است که در پی آن شرکت جدیدی با اساسنامه جدید شکل می‌گیرد و پالایش و پتروشیمی در کنار هم یک شرکت جدید را تشکیل می‌دهند، زیرا این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین