پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 2:20:33 AM
درخواست اوکراین از نیروگاه‌ها:

اوکراین از نیروگاه‌ها خواسته است برای تولید برق، استفاده از گاز طبیعی را در اولویت قرار دهند تا در صورت مختل شدن عرضه، از زغال سنگ ذخیره شده بهره ببرند.
به جای زغال، گاز بسوزانید

به گزارش بیرونیت، ماکسیم تیمچنکو، مدیرعامل شرکت DTEK به خبرنگاران گفت: هرمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین به نیروگاه‌های این کشور اعلام کرده است به مصرف گاز طبیعی متمرکز شوند تا ذخایر استراتژیک زغال سنگ بیشتری داشته باشیم. اوکراین برای عمده واردات زغال سنگ خود به روسیه متکی است اما گاز را می تواند از کشورهای اروپایی دیگر هم وارد کند.

وی اظهار کرد: اوکراین در حال حاضر زغال سنگ کافی برای تولید برق برای کل کشور به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز دارد و سیستم انرژی این کشور پایدار است.

تیمچنکو گفت: روسیه کنترل نیروگاه هسته ای چرنوبیل را به دست گرفته و تانکهای روسی نزدیک بزرگترین ایستگاه هسته ای اوکراین در زاپروژیا قرار دارند.

از ۱۵ راکتور هسته ای اوکراین، ۱۱ راکتورهمچنان در حال فعالیت هستند. به گفته تیمچنکو، تهدید بزرگ برای سیستم اوکراین، هسته ای و هر گونه آسیب عمدی یا غیرعمدی نیروگاه‌ها ی هسته ای است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مصرف برق در سراسر اوکراین کاهش پیدا کرده است و بعضی از زیرساختهای توزیع برق در این کشور آسیب دیده اند. حدود ۴۰ درصد از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر یک گیگاواتی شرکت DTEK به دلیل آسیبی که به شبکه انتقال برق وارد شده است، غیرفعال شده است.

منبع:ایسنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین