چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 4:23:14 AM

پالایشگاه‌های هندی نفت روسیه را در پی ریزش بی سابقه قیمت نفت این کشور خریداری می کنند.
هجوم پالایشگاه‌های هندی برای خرید نفت ارزان روسیه

به گزارش بیرونیت، معامله گران به بلومبرگ گفتند: پالایشگاه‌های هندی در روزهای اخیر حدود شش میلیون بشکه گرید نفتی اورال را از بندر نووراسییسک واقع در دریای سیاه خریداری کردند. این بیشترین میزان نفت روسی خریداری شده از سوی هند در سه سال گذشته بوده و شش بارگیری از هشت بارگیری برنامه ریزی شده در مارس برای کشتیهای سوئزمکس با قابلیت حمل یک میلیون بشکه نفت محسوب می شود.

این نگرانی که بحران اوکراین ممکن است به عرضه نفت خللی وارد کند، باعث شده است قیمتهای نفت به بالاترین حد از سال ۲۰۱۴ صعود کنند اما قیمت نفت روسیه به دلیل نگرانیها از تحریمهای احتمالی ریزش کرده و گرید نفتی اورال با تخفیف کم سابقه ای نسبت به نرخ نفت برنت عرضه می شود.درست پیش از آن، یک شرکت نفتی روسیه مجبور شده بود مزایده فروش محموله های نفتی را باطل کند زیرا نتوانسته بود خریداری پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه نفت روسیه ارزان شده است اما در مسیر رسیدن به خریداران، هزینه های بیشتری پیدا خواهد کرد. نرخ حمل محموله های نفتی از دریای سیاه از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش پیدا کرده است و بیمه گران تلاش می کنند ارزش بیمه کشتی هایی که در این منطقه تردد دارند را تعیین کنند.

منبع: ایسنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین