پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:53:10 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30374
  • زمان انتشار:شنبه 24 مهر 1400-13:10
  • کاربر:
رئیس خانه معدن استان سیستان و بلوچستان:

سرور نوتی زهی، رئیس خانه معدن استان سیستان و بلوچستان گفت: اکنون که دولت اهتمام ویژه به رفع محرومیت استان‌های محروم دارد باید اجازه دهیم که صدای بخش خصوصی مناطق محروم به گوش مسئولان برسد.
دولت صدای بخش خصوصی مناطق محروم را بشنود

به گزارش بیرونیت، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران افزود: اگر بنا به فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و توسعه مناطق محروم باشد باید بدنه کارشناسی بخش خصوصی و فعال و متخصص حوزه معدن از قوت و چانه زنی بالایی برخوردار باشد.

نوتی زهی خاطر نشان کرد: ظرفیت استان‌هایی مانند استان سیستان بلوچستان در حوزه معدن بسیار بالا است و می‌توان با بهره‌برداری از معادن این استان امنیت، توسعه، افزایش صادرات، ارزآوری و اشتغال را توامان به دست آورد به شرط ان که عده‌ای از مرکز تنها بر روی چند معدن خاص متمرکز نشده و تمام تمرکز خود را روی برخی پروژه‌های خاص متمرکز نکنند.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات موجود در بدنه کارشناسی بخش خصوصی و اثرگذاری کم آن‌ها در حوزه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری گفت: اگر بنا به رویه قبلی باشد نمی‌توان ظرفیت‌های عظیم معدنی را فعال کرد و لذا نیاز به تغییرات و دمیدن روحی تازه برای پیشبرد اهداف در چارچوب سیاست‌های اقتصاد معدنی هستیم و لازم است که این را نه تنها فعالان حوزه معدنی درسراسر کشور که مسئولان دولتی این حوزه هم بدانند.

نوتی زهی درباره عملکرد کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و حواشی پیش آمده در ان گفت: به مصداق ضرب المثل مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد باید گفت؛ اگر چه در دو سال اخیر بحث محدودیت‌های ترددی و قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا بر عملکرد این کمیسیون و حضور اعضا اثرگذار بوده اما موضوعات و میزان اثر گذاری آن نیز نتوانسته نظر همه فعالان این حوزه را جلب کند.

وی بااشاره به فرصت تغییر در این کمیسیون تخصصی که فردا فراهم خواهد شد، گفت: متأسفانه برخی از بدنه اتاق در حال انجام کارهای خارج از قانون و مقررات و حتی خارج از عرف اخلاقی برای حذف رقبا هستند در حالی که هزاران میلیارد تومان ظرفیت معدنی بر زمین مانده است.

وی افزود: فعالان معدنی باید به دنبال کمیسیونی جدی، فراگیر واثرگذار باشند که در ان به جای کوچک کردن کیک اقتصاد با تنگ نظری‌ها به دنبال بزرگ کردن سهم معدن در درآمدهای کشورباشند.

عضو هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس رویه ای که تاکنون تکلیف ۱۵ کمیسیون روشن شده  و طبق قانون هرعضو اتاق بازرگانی می‌تواند نه فقط از کمیسیون خود که از کمیسیون‌های تخصصی دیگرحتی بدون حضور یک جلسه در دوسال گذشته کمیسیون برای نامزدی هیئت رئیسه برای انتخابات میان دوره اقدام کنند و هیچ فردی نمی‌تواند به بهانه‌های واهی صندلی‌ها را به خود پیچ و مهره کند!



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین