جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:14:24 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29825
  • زمان انتشار:جمعه 8 مرداد 1400-22:35
  • کاربر:

هشتاد‌وششمین شماره نشریه عصر مس به همراه دومین شماره از دوره جدید مجله «مس آباد» منتشر شد.
انتشار شماره جدید «عصر مس» با ضمیمه «مس آباد»

به گزارش بیرونیت، پرونده این شماره «عصر مس» به بهره‌برداری از طرح‌های ذخیره و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس و افتتاح طرح آهک پخته و هیدراته در اهر با حضور رییس جمهور و وزیر صمت پرداخته و در گفت‌وگو با مدیران پروژه‌ها، علت بهره‌برداری و دستاوردهایی که برای شرکت مس به همراه دارد، تشریح شده است.
همچنین در گزارشی تحلیلی دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، به تحلیل نتایح آخرین بررسی‌ها در مورد عرضه و تقاضای مس در جهان پرداخت و نمودار عرضه مس در جهان را نزولی و تقاضا را صعودی برشمرد.
«خروج تولید از مظلومیت فعلی و رفع موانع با تحقق شعار سال» عنوان گفت‌وگویی با محمدحسین شاه‌رحمانی مدیر معدن مس چهل‌کوره است که به وضعیت این معدن اشاره کرده است. «انجـام فاز تکـمیلی مطالـعات مهندسی و پیشباطـله‌برداری از معـدن دره‌زار» گفت‌وگوی دیگری است که مهدی عبدالهی‌ریسه مدیر معدن دره‌زار از آخرین وضعیت این معدن سخن گفته است.
همچنین در این شماره مجموعه گزارش‌ها و مطالبی در خصوص مجتمع‌های شهربابک و سونگون و نیز چشم‌انداز ملی مس منتشر شده است.
گفت‌و‌گوهای تحلیلی با مدیران فعال در بخش خصوصی در مورد وضعیت حال و آینده صنعت مس از دیگر مطالب شماره ۸۶ نشریه عصر مس است.


روایت شماره دو مس آباد
از سوی دیگر شماره نهم نشریه مس آباد، دومین شماره دور جدید، به‌عنوان ضمیمه کودک و نوجوان «عصر مس»، در دو بخش کودک و نوجوان با مطالب متنوع در دسترس خوانندگان قرار گرفت.
در بخش کودک این شماره مجله، با کودکان قصه‌هایی از ترس و همدلی گفتیم؛ شغل یک انیمیشن‌‌ساز را برای بچه‌ها شرح دادیم؛ گفتیم که بادها چطور به‌وجود می‌آیند؛ به باغ شازده ماهان رفتیم و پرده از راز دیوارهایش برداشتیم؛ با «توکا» همراه همیشگی بخش کودک مس آباد بازی جدیدی یاد گرفتیم؛ از گزارش‌نویسی و عکاسی گفتیم؛ و درنهایت کتاب‌های خوبی برای روزهای گرم تابستان معرفی کردیم.
در بخش نوجوان این شماره مجله هم از انتخاب گفتیم تا شاید کمی به نوجوانان در انتخاب‌های پیش‌رویشان کمک کنیم. در همین جهت هم تکنیک‌های انتخاب را در مطالب این شماره از مجله آورده‌ایم؛ چه انتخاب‌های روزمره زندگی و چه انتخاب رشته. در این شماره به شورای مس آباد هم سری زدیم و بعد از آن سراغ گفت‌وگویی صمیمانه با دختر مخترع کرمانی رفتیم.
در بخش نوجوان، از علم هم غافل نشده‌ایم و یک تشریح مغز مختصری هم انجام داده‌ایم. در مطالب دیگر مجله از تکنیک اقناع در تبلیغات گفته‌ایم و بعد در بخش «لنز» سراغ یک تکنیک عکاسی رفته‌ایم. در پایان هم مثل همیشه از معرفی کتاب غافل نشدیم و دو کتاب خوب را به شما معرفی‌ کردیم. شماره از دوره جدید مجله «مس آباد» منتشر شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین