پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 9:10:10 PM
در بهار امسال محقق شد

براساس آمار ارائه شده از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدکنندگان فولاد، از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه بالغ بر دو میلیون تن فولاد صادر کرده‌اند که ۱۲۸ درصدی از میزان صادرات آنها در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.
افزایش ۱۲۸ درصدی صادرات فولاد

به گزارش بیرونیت، طبق آمار در بازه سه ماهه نخست سال جاری،  شرکت‌های بزرگ کشور بیش از دو میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶ تن فولاد شامل میلگرد، آهن اسفنجی، بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض و مقاطع آلیاژی- مهندسی صادر کردند که بیانگر افزایش ۱۲۸ درصدی صادرات نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ است.

در میان بزرگترین تولیدکنندگان فولاد،  فولاد خوزستان با صادرات ۵۲۳ هزار و ۳۲۱ تن بلوم،  بیلت و اسلب با افزایش  ۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  در سه ماهه نخست امسال بیشترین میزان صادرات را در بین شرکت‌ها داشته است.

پس از فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان با صادرات ۳۱۵ هزار و ۸۴۴ تنی با رشد ۷۵ درصدی و فولاد مبارکه با صادرات ۲۶۷ هزار و ۸۶۱ تنی با رشد ۳۲۵ درصدی در جایگاه‌ دوم و سوم قرار گرفتند.

 شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان،  فولاد مبارکه‌ اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو و فولاد کویر در خردادماه امسال در مجموع ۹۱۶ هزار و ۲۳۶ تن فولاد صادر کردند که نسبت به خردا ماه ۱۳۹۹ رشد ۱۰۴ درصدی را ثبت کرده‌اند.  

در یک ماهه خرداد نیز به ترتیب فولاد خوزستان با ۱۸۲ هزار و ۱۳۴ تن، فولاد مبارکه با ۱۶۱ هزار و ۸۲۹ تن و فولاد کاوه جنوب با ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ تن بیشترین صادرات را داشته‌اند.  



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین