پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 2:37:42 AM
بهروز برنا در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

مشاور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: اصولاً در پایان دولت ها مواردی از این قبیل که در حوزه معدن این روزها اتفاق افتاد را شاهد هستیم و هجمه‌هایی صورت می‌گیرد.
دولت جدید برای اکتشافات عمقی هزینه کند
بهروز برنا در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد: هر محدوده معدنی باید به اهل فن واگذار شود و این اقدام شایسته‌ای است.
او افزود: برخی از مواد معدنی بر روی خط گسل قرار دارند یا از یک سنگ خاص هستند. در سازمان زمین شناسی آمریکا تاکنون رخداد مواد معدنی را در ۴۶ تیپ قرار داده است که ۳۳ تیپ آن در کشور روی داده است و به همین دلیل احتمال دارد در برخی مواقع یک معدن از یک رخداد خاصی ایجاد نشده باشد یا اینکه محدوده‌ای باشد که به دلیل خاص بودن آن را در اختیار بخش خصوصی که اهلیت و صلاحیت اکتشاف را دارد بدهند.
 برنا در ادامه با اشاره به اینکه دولت جدید در ساماندهی بخش معدن چند دیدگاه را باید مورد توجه قرار دهد بیان کرد: نخست آنکه معدن باید در جایگاه ویژه قرار گیرد و وزارتخانه تخصصی داشته باشد در این صورت است که افراد متخصص و بدون گرایش سیاسی جمع می‌شوند و افرادی که که اهل فن هستند و می توانند با استفاده از توانمندی های خود فضای سرمایه‌گذاری در معدن را اقتصادی کنند، بکار گرفته می‌شوند.
 او ادامه داد: چرا نباید معاونت اکتشاف و فرآوری در بخش معدن داشته باشیم، اکتشاف، فرآوری و صنایع معدنی سه رکن اصلی بخش معدن است.
برنا در پایان گفت: آقای رئیسی باید به گونه ای از بخش معدن حمایت کند که اکتشافات به سمت عمق برود. در حال حاضر با کمبود ماشین آلات مواجه هستیم و با مکانیزه کردن معادن میتوانیم تولید را افزایش دهیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین