پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 11:11:51 PM
رئیس ایمیدرو اعلام کرد:

وجیه‌الله جعفری می‌گوید ۲۴ درصد بازار بورس کشور سهم بخش معدن است که ظرفیت بسیار قابل توجهی به شمار می رود. معتقد است توسعه زیرساخت ها در بخش معدن یکی از مهمترین عوامل در احیا و فعال‌سازی معادن کوچک است که اشتغال بسیار زیادی نیز در پی دارد.
سهم ۲۴ درصدی معدن در بورس

وجیه‌الله جعفری در نشست با فعالان بخش صنعت بوکان با بیان اینکه معادن در اقتصاد کشور تاثیر موثری دارد، افزود: توسعه زیرساخت ها در بخش معدن یکی از مهمترین عوامل در احیا و فعال‌سازی معادن کوچک است که اشتغال بسیار زیادی نیز در پی دارد.

وی اضافه کرد: مطالعات فعال‌سازی ۳۴ معدن در حال انجام است که در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد و با توجه به اینکه اکثر معادن کوچک غیرفعال در اختیار بخش خصوصی بوده و زیرساخت و احداث راه در این مناطق از مشکلات آنها برای فعال‌سازی معادن است، باید این زیرساخت ها تامین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: ۹۰ درصد معادن کشور در شعاع ۲۰ کیلومتری روستاها واقع شده که فعال شدن این معادن باعث رونق اقتصادی در این مناطق خواهد شد.

جعفری ادامه داد: مشکلات معدن‌داران و احتیاج آنها به ماشین آلات و دستگاه های مربوط به معادن با کمک شرکت ایمیدرو حل خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین