پنجشنبه 30 فروردين 1403 شمسی /4/18/2024 5:13:46 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29082
  • زمان انتشار:چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400-16:30
  • کاربر:

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سه واحد فرآوری و استحصال طلا امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و اشتغال مناسبی را ایجاد می‌کند.
سه واحد فرآوری طلا امسال در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش بیرونیت، عباس جرجانی در اولین نشست شورای معادن استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ افزود: با توجه به ذخایر و عیار مناسب معادن طلای خراسان جنوبی ایجاد واحدهای فرآوری طلا در جوار این معادن ضروری بود که هر سه طرح در این خصوص پیشرفت مناسبی را دارند.

وی اظهار داشت: در یکی از این واحدها ماشین‌آلات کاملا نصب و تولید آزمایشی محصول انجام شده است که با توجه به نمونه‌گیری محصول، این واحد به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی گفت: در یکی دیگر از این سه طرح استحصال طلا، ماشین‌آلات وارد سایت شده و آماده برای نصب است، در واحد دیگر نیز بخشی از ماشین‌آلات در حال نصب و بخشی در حال انتقال به سایت است.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب ایجاد شده در این بخش افزود: با راه‌اندازی سه واحد فرآوری طلا در جوار معادن قطعا ارزش افزوده و اشتغال مناسبی برای استان و شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد خواهد شد.

جرجانی به پیگیری برای ایجاد شهرک تخصصی طلا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: مجموعه سازمان صمت برای ایجاد شاخه‌های پایین دستی واحدهای فرآوری طلا به منظور تبدیل شمش به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از خروج شمش طلا از استان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: پیگیری‌ها و حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی این واحدها از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان صورت گرفته است و حمایت‌ها در این مسیر کماکان ادامه خواهد داشت.

 براساس آخرین آمار رسمی ۶ درصد مجموع معادن کشور، ۵.۱ درصد از ذخایر قطعی، ۲.۴ درصد استخراج اسمی و ۸.۵ درصد اشتغال در حوزه معادن کشور مربوط به خراسان جنوبی است و چهارمین استان معدنی کشور محسوب می‌شود.

خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص زمین شناسی و اینکه از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور حدود ۵۰ نوع آن در این استان است، به عنوان بهشت معادن نام برده می‌شود.

مجموعه متنوع و ارزشمند از مواد معدنی شامل زغال‌سنگ، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن مرمر و مجموعه کانی‌های کم‌نظیر از جمله کرومیت، منیزیت، آزبست، هونتیت در کنار ذخایر ذخایر فلزی مس، طلا، سرب، سیلیس، فلورین، پتاس و سرب و روی و خاک‌های صنعتی ارزش این خاک کویری را به وضوح نشان می‌دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین