جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 5:09:10 AM
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد از تداوم انبارگردانی‌ها تا خردادماه خبر داد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره انتشار خبری مبنی بر «گم شدن ۳ میلیون تن  فولاد» در کشور اعلام کرد: این خبر تنها مبنای آماری دارد که با محاسبه میزان تولید ومصرف داخل  و صادرات به دست آمده است.
تکذیب گم شدن ۳ میلیون تن فولاد
سید رسول خلیفه سلطانی در گفت‌وگو با بیرونیت عنوان کرد: بر اساس روش انبارداری در پایان سال کالاهای داخلی کارخانه امارگیری می‌شوند تا مشخص شود واحد تولیدی چه میزان محصول تولید و به فروش رسانده است.
او افزود: عدد و رقم منتشر شده صرفاً به معنای گم شدن فولاد نیست تنهااعداد و ارقام با یکدیگر تطابق ندارد که بخشی از آن مرتبط با صادرات و یا عرضه خارج از شبکه فولاد است که پس از حسابرسی در شرکت های بزرگ تولید کننده فولاد تا پایان خرداد ماه می توان این عدد را رصد کرد، بنابراین آمارارائه شده بایدبااعدادوارقام انبارگردانی تطابق داده شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه صنعت فولاد کشور در هر شرایطی بالنده است، تصریح کرد: فولاد صنعت بزرگی است که مناسبات بزرگی دارد و در هر شرایطی اقتصادی که کشور قرار گیرد صنعت فولاد بالنده و مقتدر است.
به گزارش بیرونیت، در حالی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گم شدن ۳ میلیون تن فولاد را تکذیب کرده که رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرده که در سال ۹۹  بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شده است، بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرات گم شده است. 
او‌ گفته است متهم اصلی قطعا قیمت‌گذاری دستوری در صنعت فولاد است و اصرار مدیران وزارت صمت که باید توضیح دهند چرا در سیاست‌های غیرکارشناسی خود تجدیدنظر نمی‌کنند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین