شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 1:30:54 AM
محمد علی اسفنانی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

مدیر کل سازمان تعزیرات استان تهران عنوان کرد: قاعده در اقتصاد این است که نرخ گذاری باید به بازار سپرده شود تا میزان عرضه و تقاضا در بازار قیمت را تعدیل کند که متاسفانه در کشور شاهد این موضوع نیستیم.
اجازه دهیم بازار قیمت فولاد را تعدیل کند/ برخورد تعزیراتی با متخلفان عرضه فولاد

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد: فولاد محصولی استراتژیک است که در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی و خودرو سازی بسیار نقش مهمی را ایفا می‌کند ۳۰ درصد از مواد اولیه لوازم خانگی از فولاد است بنابراین در نرخ گذاری فولاد باید جوانب رضایت تولید کننده و مصرف کننده در نظر قرار گرفته شود.
او افزود: با توجه به قیمتی که فولاد در بورس کالا به فروش میرسد و مصرف کننده آن را با چهار برابر قیمت تهیه می کند شاهد افزایش ده برابری لوازم خانگی در بازار هستیم که به نظر می آید این روش غلط است.
مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران با بیان اینکه آنا لیز قیمت‌گذاری فولاد از طریق سازمان حمایت تعیین می شود، تصریح کرد: بر طبق قانون قیمت صنایع فولاد را سازمان حمایت تعیین می‌کند تا این محصول با قیمت و سود متعارف به فروش برسد و طبیعتا برای سازمان تعزیرات مبنا نرخ گذاری از سوی سازمان حمایت بوده و با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهد شد.
به گفته او شرایط عرضه فولاد در بازار مطلوب نیست و باید اجازه دهیم تا نرخ فولاد در کشور واقعی شود تا رقابت سالم به وجود بیاید. اسفنانی در پایان گفت: اینکه اجازه دهیم تا بازار تعیین کننده نرخ محصول باشد، در اقتصاد به آن اشاره شده است و باید در کشور به این نکته توجه شود فولاد کالایی است که نقش بسزایی را در اقتصاد کشور و ارزآوری آن دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین