چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 10:07:40 AM
رد و بدل پیام میان محلوجی و بهرامن

به‌دنبال بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران که با سرمایه‌گذاری سه شرکت بزرگ معدنی گل‌گهر، چادرملو و ملی مس صورت گرفت، حسین محلوجی، وزیر معادن و فلزات دولت سازندگی، اجرایی شدن این طرح را ماحصل تلاش مدیران آن دوره دانست.
شاگرد اول کابینه هاشمی به بهرامن چه گفت؟
به گزارش "بیرونیت"، محلوجی در پیامی واتساپی خطاب به رئیس خانه معدن ایران نوشت: "این طرح پاسخ عملی بعد از قریب به ۲۴ سال نتیجه درخشان عملکرد مدیران قدرتمند و افتخار آفرین وزارت معادن ‌فلزات وقت است." 
او ادامه داد: "گروهی از نمایندگان آن زمان مجلس چهارم همچون آقایان کامران، سالک و... در پی این تلاش‌ها بنده را به استیضاح کشاندند و  هنوز هم به این عملکردشان افتخار میکنند."
محلوجی ادامه داد: "آن آینده‌نگری‌ها روسیاهی را برای این کوته نظران،  وسربلندی برای آن فرهیختگان آینده ساز به ارمغان آورد."
در پی این پیام، محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران نیز برای محلوجی نوشت: "جناب اقای مهندس محلوجی، امروز باید دست گلی تقدیم مدیران صنعت معدنکاری کشورمان در آن دوره کرد که با تفکرات آینده نگرانه و پایداری خود، امروز سهم بزرگی از توسعه اقتصادی ایران عزیزمان را از بخش معدن داریم."
به گزارش "بیرونیت"، حسین محلوجی موثرترین و مقتدرترین وزیر معادن و فلزات پس از انقلاب بود که در دوره او طرح‌های بزرگی چون فولاد مبارکه، المهدی، گل‌کهر، سنگان، چادرملو و . . . یا به بهره‌برداری رسیدند یا آغاز این طرح‌ها کلید خورد.
او در طول ۸ سال وزارت خود مورد هجمه گروهی از نمایندگان وقت مجلس چهارم قرار گرفت و در نهایت بخاطر همین کارهای بزرگی که انجام داده بود مورد استیضاح قرار گرفت، اما با دفاع صریح زنده یاد هاشمی‌رفسنجانی، استیضاح او رای نیاورد.
محلوجی چند سال پیش، خاطرات خود از وزارت معادن و فلزات و استیضاحش را در قالب کتاب "جزای سنمار" به چاپ رساند.
به باور بسیاری از فعالان بخش معدن کشور، توسعه بخش معدن کشور در دوره وزارت حسین محلوجی با حضور مدیرانی چون محمدتقی بانکی، مصطفی موذن‌زاده، علی شمس‌اردکانی، علی شکرریز، علی کلاهدوز، علی الماسی، محمدحسن عرفانیان، احمدعلی هراتی‌نیک، علی پالیزدار، بهرام سبحانی و . . . پایه‌گذاری شد و طرح‌هایی که امروز در بخش معدن به بهره‌برداری می‌رسد نتیجه تلاش آن مدیران بوده است.

<div >



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین